راه اندازی خط تولید لباس

چگونه یک خط تولید لباس را راه اندازی کنیم؟

آیا رویای شما راه اندازی خط تولید لباس های خودتان است؟ برای موفقیت در این کار، شما باید یاد بگیرید که چگونه یک کسب و کار را راه اندازی کرده، محصولات خود را  بازاریابی کنید و مشتریان خود را خوشحال نگه دارید. در اینجا برخی از اصول اولیه برای راه اندازی خط تولید لباس را بیان کرده ایم.
مرحله ۱) اقدامات اولیه
۱٫ یک طرح کسب و کار جامع و واضح را ایجاد کنید. طرح کسب و کار شما باید چگونگی اداره خط تولید لباس شما را مشخص کند. سعی کنید در زمان تهیه این طرح ، واقع بینانه عمل کنید. به یاد داشته باشید ، بهتر است که سود کمی بدست آورید و شگفت زده شوید تا توانایی های خود را بیش از حد ارزیابی کرده و نا امید گردید. بخصوص درباره این جنبه ها فکر کنید :
خلاصه اجرائی – یک خلاصه اجرایی ، شرح مختصری از ماموریت شرکت شما و برنامه های آینده و همچنین راهی برای جذب سرمایه گذاران بالقوه است. معمولا همه کسب و کارها، به ویژه برای راه اندازی خط تولید لباس، اغلب نیاز به کمک خارجی دارند.
توضیحات شرکت. توضیحات شرکت شما به مردم نشان می دهد که خط تولید پوشاک شما چیست، تفاوت شما با رقبایتان در چیست و در کدام بازارها می خواهید جای ثابتی برای خود بدست آورید.

۲ . منابع مالی پیش بینی شده برای شرکت تان را در اولویت بالایی قرار دهید. بودجه شما، نیروی حیاتی شرکت تان در مراحل اولیه است. حتی اگر هنوز منابع مالی خارجی ندارید، مهم است که منابع مالی خود را جمع آوری کنید. در اینجا چیزهایی که برای شروع باید بدانید، عبارتند از:
چقدر پول برای راه اندازی خط لباس خود نیاز دارید ؟ آیا شما پولی برای این کار ذخیره کرده اید ، یا به وام بانکی نیاز دارید؟ یک نوع وام برای شروع کسب و کار خود در نظر بگیرید. برای دریافت وام ، شما ممکن است نیاز به وثیقه داشته باشید.
هزینه های شما چقدر است ؟ با خواندن ادامه این مطلب، لیستی از تمام هزینه های پیش بینی شده خود را (مواد، تولید، لوازم، تجهیزات، تبلیغات، بازاریابی، سربار و غیره) فهرست کنید. به این هزینه ها ، میزان هزینه ی راه اندازی کسب و کارتان را برای مدت یکسال اضافه کنید.آیا درآمد موجود شما این هزینه ها را جبران می کند؟
۳ . تصور کنید که چه مدت می توانید بدون دستمزد کار کنید. آیا می خواهید این کار را بصورت تمام وقت انجام دهید ؟ اگر چنین است ، چند سال شما می توانید صبر کنید تا شرکت تان شروع به سود دهی نماید و شما فرصتی برای بدست آوردن سود پیدا کنید ؟ یا شاید می خواهید که به این کار به عنوان شغل دوم نگاه کنید ؟ سعی کنید سطح درگیری خود را اندازه گیری کنید. در عین حال هیچ تضمینی برای بدست آوردن سود در سال اول تاسیس شرکت وجود ندارد ؛ مگر آنکه فوق العاده خوش شانس باشید.
شما احتمالا پول بیشتری را صرف کسب درآمد برای چهار فصل اول (یک سال) خواهید کرد. با این وجود ، هنگامی که شرکت تان تاسیس شد ، ممکن است بتوانید با کمک سرمایه گذاران ، افراد مشهور و پیش سفارشات ، در آمدتان را افزایش دهید.

۴٫ درباره بازار فعلی ، تحقیق کنید. رقبای فعلی و احتمالی شما در آینده چه کسانی هستند ؟ بازار هدف شما کدام است ؟ فکر می کنید که می توانید چه مقدار از طرح هایتان را در سطوح خرده فروشی و عمده فروشی به فروش برسانید ؟ پرس و جو کن. انتقادات و پیشنهادات را دریافت کنید. با صاحبان فروشگاه ها و مشتریان بالقوه صحبت کنید.
پیدا کردن یک شغل نیمه وقت در یک فروشگاه جهت برآورد بازار هدف شما ، می تواند ایده ای بسیار خوب باشد. ببینید که فروشگاه و  مشتریان چه چیزهایی را خریداری می کنند.
نمونه هایی از لباس هایی ، شبیه آنچه که می خواهید طراحی کنید را پیدا کنید و یاد بگیرید که در کجاها و چه مقدار از آنها به فروش می رسند. این اطلاعات زمانیکه خط تولید لباس هایتان را راه اندازی کنید ، به شما کمک خواهند کرد.
۵ . مراحل قانونی راه اندازی کسب و کارتان را طی کنید. اول از همه ، در مورد ساختار کسب و کار خود تصمیم بگیرید. در ایران برای راه اندازی کسب و کار، شما به مجوز کسب و کار نیاز دارید و همچنین باید فرم ها یی را در بانک محلی خود پر کنید تا بتوانید چک ها را به نام شرکت خود بفرستید. ممکن است بخواهید یک وکیل استخدام کنید تا به عنوان یک مشاور برای شما کار کند و یا در صورتی که به او نیاز دارید ، در دسترس باشد.

مرحله ۲) تعیین مسائل اساسی

۱٫ آیا شما نیاز به استخدام افرادی برای کمک به خط تولید لباس هایتان دارید ؟ تعیین کنید که به چه نوع کمکی و چند ساعت در هفته نیاز دارید و چه میزان حقوق می توانید در قبال آن پرداخت کنید.
اگر تولید شما در سطح بوتیک باشد ، ممکن است خودتان بتوانید تمام مراحل برش و دوخت را انجام دهید. اگر قصد دارید که در سطح  بزرگتری فعالیت کنید، مطمئنا برای تولید لباس ها، به کمک نیاز خواهید داشت.
آیا می خواهید لباس هایتان را به صورت محلی تولید کنید؟ یا بصورت ارگانیک؟ آیا می خواهید آنها را خارج از کشور با پول کمتر و کیفیت پایین تری تولید شوند؟ این سؤالات بر روی افرادی که می خواهید استخدام کنید تاثیر می گذارند.

۲ . نام تجاری خود را بسازید. اکنون وقت آن است که تصمیمات زیبایی شناختی جالبی بگیرید ! چگونه نام تجاری خود را انتخاب خواهید کرد تا افرادی که با خط تولید لباس های شما در ارتباط هستند ، به خوبی شناخته شوند؟ بنابراین لازم است که نام تجاری خود را عاقلانه انتخاب کنید.
یک نام را انتخاب کنید. چه نامی خط لباس شما را نشان می دهد ؟ شما می توانید از نام خودتان (همانند رالف لورن، کالوین کلین و مارک جیکوبز) ، یک کلمه ای که خودتان (مانند Rodarte یا Marchesa ) ، یک کلمه از زبان دیگر (به عنوان مثال،Escada  به معنی راه پله یا نردبان در زبان پرتغالی) استفاده کنید یا از کلمات زیبایی که دوست دارید (مانند  Icebergیا Mulberry) استفاده کنید ، فقط مطمئن شوید که نام انتخابی شما منحصر به فرد و قابل تشخیص باشد.
نام تجاری و نام شرکت شما باید متفاوت از یکدیگر باشند. برای مثال ، نام شرکت شما می تواند حروف اول نام شما باشند ، در حالی که نام مجموعه (خط لباس) باید چیزی خلاقانه تر و نمایشی از سبک مورد نظر شما باشد.
۳٫ لوگویی را طراحی کنید. لوگو های مختلفی را طراحی کنید و از میان آنها بهترینشان را انتخاب نمایید. مردم شما را با لوگوی تان تشخیص خواهند داد و اگر آن را تغییر دهید، آنها را به اشتباه خواهید انداخت.

مرحله ۳)ساخت لباس ها
۱٫لباس ها را طراحی کنید. این سرگرم کننده ترین بخش برای بسیاری از مردم است. طرح های خود را ایجاد کنید، انتقادات و پیشنهادات را دریافت کنید و تصمیم بگیرید که کدامیک از آنها اولین مجموعه شما را تشکیل خواهند داد. پارچه و موادی را انتخاب کنید که مقرون به صرفه و در دسترس باشند.
از هر کسی که خط تولید لباس خود را دارد بپرسید که آیا محدودیت هایی برای تولید لباس ها وجود دارد، مثلا ممکن است آنها نتوانند رنگ های خاصی را چاپ کنند. اگر شما در حال طراحی خط تولید تی شرت می باشید ، اطلاعات زیر را از چاپگر دریافت کنید : مشخصات سایز طراحی ، نوع پیراهنی که می خواهید روی آن چاپ کنید و وزن / کیفیت پارچه (به عنوان مثال پارچه نازک تر و ارزان تر را برای خطوط لباس تابستانی انتخاب کنید.)
جزئیات همه چیز است. هنگامی که شما طرح هایتان را رسم می کنید، باید هر جزئیاتی را به وضوح نشان دهید و از اصطلاحات مناسب استفاده کنید. اگر شما با این اصطلاحات آشنا نیستید، عکسی را پیدا کنید و آن را برای تولیدکننده ارسال نمایید و از آنها بپرسید که آنها درباره این اصطلاحات سوال کنید. یادگیری اصطلاحات و شناسایی درست پارچه ای که می خواهید از آن برای تولید لباس ها استفاده کنید، ضروری است. پس از اینکه طرح های خود را ایجاد کردید، باید الگویی از محصول خود را ایجاد نمایید. این طرح از لباس شما توسط تولید کنندگان برای تولید انبوه مورد استفاده قرار می گیرد.

۲٫ مجموعه های خود را با توجه به فصل طراحی کنید. مجموعه ها معمولا به صورت فصلی طراحی می شوند. اکثر فروشگاه های بزرگ، حداقل دو فصل را پیش خرید می کنند، در حالی که فروشگاه های کوچکتر یک یا دو فصل را پیش خرید می کنند. شما نیاز به زمانی برای طراحی، تولید و تحویل لباس هایتان خواهید داشت.
۳٫ طرح ها را تهیه کنید. طرح های خود را به یک خیاط و یا تولید کننده برسانید. یک نمونه از آنها ایجاد کنید تا مطمئن شوید که لباس هایتان همانطور که می خواهید، تولید می شوند.

۴٫ تولید کنندگان خود را پیدا کنید. یک جستجو در اینترنت برای “تولید کنندگان پوشاک” یا “طراحی لباس” انجام دهید. همچنین پلتفرم های آنلاینی موجود هستند که به برند های مد برای ارتباط با تولید کنندگان کمک می کنند. بسیاری از مردم از تولید کنندگان پوشاک در خارج از کشور استفاده می کنند؛ زیرا در آنجا هزینه ها پایین تر است. به یاد داشته باشید که بسیاری از تولید کنندگان خارج از کشور فقط مقادیر زیادی را تولید می کنند، بنابراین قبل از شروع به کار در مورد حداقل ها بپرسید. راه دیگری برای یافتن تولید کنندگان مناسب از طریق نمایشگاه های تجاری است. در این نمایشگاه ها، شما می توانید با تولید کنندگان صحبت کنید و این بسیار مهم است.
مرحله ۴) بازاریابی و فروش خط تولید شما
۱٫یک وب سایت برای ارتقاء خط لباس خود ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما بسیار حرفه ای به نظر آید و لباس های شما را به بهترین شکل ممکن نشان دهد. اطلاعات تماس خود را برای مواردی که فروشگاهها یا سایر بازرگانان میخواهند با شما تماس بگیرند، در وبسایت قرار دهید. اگر می خواهید مردم توانایی خرید لباس از وب سایت شما را داشته باشند، باید یک سبد خرید و حساب تجاری برای سایتتان راه اندازی کنید، به این ترتیب خرید و پرداخت با کارت های اعتباری از سایت شما امکان پذیر می شود.

۲٫ برقراری ارتباط با وب سایت ها و وبلاگ های دیگر، می تواند توجه ها را به نام تجاری و سایت شما جلب نماید. این شامل فروش لباس هایتان از طریق سایت های حراجی و صنایع دستی است.
۳٫ خط تولید خود را تبلیغ کنید. برای تبلیغ نام تجاری خود، چند کار را می توانید انجام دهید:
یک مطلب مطبوعاتی بنویسید و آن را به روزنامه ها و مجلات محلی ارسال کنید.
آگهی های تبلیغاتی در مقالات و وب سایت هایی که مخاطبین مورد نظر شما می خوانند، منتشر کنید.
۴٫ از خودتان به عنوان یک تابلوی تبلیغاتی متحرک استفاده کنید. مد خود را بپوشانید و نظرات مردم بپرسید و آنها را ضبط کنید؛ این نیز به شما در طراحی محصولی که دوست دارید کمک خواهد کرد.
۵٫ سفارشات را بگیرید. در جشنواره ها، بازارها و هر کسی که می شناسید، لباس هایتان را بفروشید. لباس هایتان را در اینترنت ارائه دهید. همچنین می توانید کاتالوگ چاپ کرده و آن را برای فروشگاه های پوشاک و مشتریان خود ارسال نمایید.

۶٫ اگر پول کافی دارید ، به فشن شوها بروید . پرداخت هزینه برای یک غرفه می تواند گران باشد، اما مطمئنا ارزشش را دارد، هم از لحاظ فروش و هم از جهت تبلیغات. به عنوان مثال، نمایشگاه MAGIC Fashion Trade در لاس وگاس که در نمایشگاه مد و مدل کت و شلوار اروپا برگزار می شود، مکان بسیار خوبی برای رسیدن به اهدافتان می باشد.

رضا ونوس

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

18 − 18 =

0